Новини:

Чи є засіб від затору? Про ситуацію на кордоні Україна-Польща

Помічник начальника Західного регіонального управління Держприкордонслужби Володимир Шеремет в ефірі радіостанції Голос Столиці пояснив, з чиєї вини на кордоні з Польщею знову утворилися гігантські затори.

На кордоні з Польщею знову утворилася величезна черга з автомобілів. На пунктах пропуску 17 серпня було близько 1500 автомобілів, а сьогодні, 18 серпня, вже близько 1700. При цьому в пунктах пропуску на кордонах з Угорщиною, Словаччиною, Румунією та Молдовою, як повідомляється, черг немає. Нагадаємо, що проблема черг на українсько-польському кордоні виникає регулярно. При цьому причини називалися різні: від страйків польських прикордонників до відновлення малого прикордонного руху. З якої причини гігантська пробка утворилася на цей раз, в ефірі радіостанції Голос Столиці пояснив помічник начальника Західного регіонального управління Держприкордонслужби Володимир Шеремет.

Чим можна пояснити велике скупчення автомобілів на кордоні з Польщею?

- Триває літній туристичний сезон, дуже багато громадян України виїжджає до країн ЄС, вибирають республіку Польщу. Найбільші черги, наприклад, біля пункту пропуску Краковець. Це можна пояснити тим, що з польського боку введений в експлуатацію новий автобан А-4, він з'єднує східний кордон Польщі і Німеччини. Дуже багато громадян туди їдуть, дуже велике скупчення на пункті пропуску Ягодин та Рава-Руська. Рава-Руську пояснюю тим, що громадяни направляються до Варшави. На цих пунктах пропуску найбільші черги, десь близько 400 автомобілів чекають оформлення.

На ситуацію з пробками досі впливає відкриття малого прикордонного руху?

- Звичайно. Вони дуже часто перетинають кордон, оскільки є місцевими жителями, і саме ці водії є тими, хто створює черги на західному кордоні. 60% тих, хто знаходиться в черзі, це якраз громадяни України, учасники малого прикордонного руху, місцеві жителі. Є пункти пропуску, які у нас менше завантажені, це пункт пропуску Смільниця і пункт пропуску Грушів, обидва на польській стороні. Я б радив громадянам, якщо є завантаженість, вибирати ці пункти пропуску, оскільки час очікування там значно менше. Ну і, звичайно, субота після обіду і неділя - взагалі відсутні черги на пункті пропуску. Ми приблизно півроку назад ввели один експеримент на пунктах пропуску Краковець та Рава-Руська. У самому пункті пропуску ми зробили розмежування для автомобілів з українською реєстрацією та іноземній - щоб розділити тих громадян, які є учасниками малого прикордонного руху, і громадян України, які слідують на автомобілях з українською реєстрацією. Потрібно, щоб люди, які йдуть з туристичною або бізнес метою, могли швидше перетнути кордон. Є одна проблема: ми все зробили в пункті пропуску, але черги утворюються перед ним. Тому ми зараз працюємо над питанням щодо того, щоб розмежувати учасників малого прикордонного руху, для них зробити окрему смугу до в'їзду в пункти пропуску. І для громадян України також зробити окрему смугу.

Такі нововведення відповідають чинному законодавству?

- Ми діємо відповідно до законодавства, згідно з усіма вимогами, переймаємо якийсь досвід наших європейських колег. Думаємо, що скоро це ми введемо і зможемо розділити тих людей, які є учасниками малого прикордонного руху, і тих, кому терміново треба потрапити в Польщу. Як раніше повідомляла радіостанція, в червні на кордоні з Польщею утворилися затори через страйк польських прикордонників, яка тривала до 20 червня. Тоді на восьми пунктах пропуску у Волинській та Львівській областях в чергах застрягли понад 1600 автомобілів

Джерело:РІА Новини України

Карта